Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.02.2017 17:30 - Тест за ниво на агресивност
Автор: kunchev Категория: Други   
Прочетен: 10024 Коментари: 0 Гласове:
1



 +

Тест за ниво на агресивност

 

      Описание: Тестът позволява да се оценят нивата на изразеност на агресивни тенденции в поведението по 11 параметъра.

Инструкция: Предлагаме Ви 55 твърдения, отнасящи се към различни житейски ситуации. От вас се иска да се запознаете с всяка една от тях и да прецените, дали твърдението се отнася за Вас, ако е така, то отбележете знак „Х” в колонка „ДА”, ако не се отнася до Вас, отбележете същия знак, но в колонка „НЕ”.

                Въпросник

            1/ Понякога внезапно се взривявам от гняв и злоба към някого/нещо

2/ Ако видя, че моето раздразнение и злоба се предава и на другите, то обикновено аз се опитвам да се „взема в ръце”, да се самоконтролирам.

3/ За да се избавя от накипели ми яд, аз съм измислил особен ритуал: периодично боксирам стената, възглавницата, удрям в масата, излизам и бягам навън, слагам възглавницата на лицето си и крещя.

4/ На училище /в работата си или навън/ обикновено се въздържам, но в къщи съм непоносим.

5/ Понякога разбирам, че предизвиквам в другите злоба, раздразнение, гняв, но ми е трудно да променя поведението си или просто не искам да го правя.

6/ Ако са груби с мен, аз обикновено се сдържам да отговоря със същото.

7/ Понякога, честно да си призная, наистина съм много лош човек.

8/ Когато се разлютя, обикновено получавам своето от другите.

9/ Нерядко съм се оказвал въвлечен в една или друга група ученици, известна с нарушения на училищния ред.

10/Понякога ме тегли просто да наругая някого.

11/ Понякога си плащам солено за моята избухливост и грубост.

12/ Често нещо напълно елементарно ме изкарва от нерви, ядосва ме.

13/ Ядосам ли се, съм в състояние да ударя някого.

14/ Когато почувствам прилив на раздразнение, аз мога да се освободя от напрежението върху различни предмети (маса, стол, да ударя във вратата,  домакински прибори и т.н.)

15/ Позволявам си да изразявам гнева си и яда си там, където никой не ме познава или не ме вижда.

16/ Зная, че характерът ми не е от най-харесваните.

17/Ако някой от съучениците ми си позволи да говори по мой адрес лоши неща, аз също бих му казал всичко което мисля за него.

18/Имал съм моменти, в които се ненавиждам и презирам.

19/За да се справя с нещо сложно и трудно, която се съпротивява, аз понякога здраво се разлютявам.

20.Случвало ми се е да попадам в лоши компании.

21.Обикновено когато наругая някого и си  излея гнева на него, след това ми е по-добре.

22/Някои хора около мен са ми обидени поради моята избухливост.

23/Когато изоставам от другите, аз лесно започвам да се ядосвам.

24/Обикновено гневът ми бързо си отива, ако получа извинение от другия и той признае грешката си.

25/Отдава ми се когато съм раздразнен и съм в голямо напрежение, да се разтоваря чрез активен отдих – спорт, туризъм, среща с приятели, културни мероприятия и др.

26/Имало е случаи, при които, за да изясня отношенията си с някои търговец съм повишавал тон.

27/Имам остър и болезнен език – дори с пръст в устата, мога да си търся правата.

28/Обикновено лесно се оправям (лавирам), когато се сблъскам с грубост, агресивност и гняв на другите.

29/Много от неприятните неща, които са се случили в моя живот, аз навярно съм заслужил.

30/Гневът често ми помага в живота.

31/Често ми се случва да ругая, когато съм на някоя опашка.

32/Казвали са ми, че съм гневен човек, но аз не забелязвам това (не мисля така).

33/Зная, че преживяванията ми на гняв и яд ми вредят на здравето.

34/Понякога започвам да се дразня от нещо/някого без видима причина.

35/Когато се разгневя, всички се оттеглят почти мигновено.

36/ За да си успокоя нервната система, аз често специално започвам да занимавам с нещо (гледам телевизия, чета книга, занимавам се с домакинска работа, слушам музика и др.)

37/В автобуса, в магазина, и въобще на вън аз съм по-гневен, отколкото в училище.

38/Аз съм много категоричен човек – имам си свои принципи.

39/Ако някои се шегува зле с мен, аз много бързо го поставям на мястото му – връщам му го.

40/Често ме е яд на самия себе си просто без повод.

41/Когато съм в къщи, аз специално си придавам за пред другите много сериозно и сурово лице.

42/Ако в един момент някой каже, че трябва да се защити нещо със сила, аз веднага ще отида и ще се включа.

43/Обикновено когато се разгневя, ставам много активен.

44/Имал съм случаи, при които в продължение на няколко дни преживявам последиците от моята несдържаност и избухливост.

45/Имал съм случаи, при които ненавиждам всички около мен.

46/Когато чувствам прилив на злоба и агресия, аз често излизам някъде, крия се от другите, за да не ме видят.

47/Аз често се успокоявам с думите, че този който обижда и ругае, ще си го получи някога, животът ще му го върне.

48/Понякога в транспортно средство или на опашка ставам много агресивен, когато видя някой, който не спазва правилата, а после ми е страшно неудобно от себе си.

49/Често съм несговорчив, непослушен, инатя се.

50/Лесно се оправям с хората, които провокират в мен  грубост и ме ядосват.

51/Ако някога Бог ме накаже за моите грехове, то това наказание ще е заслужено.

52/За да въздействам на околните, аз често показвам колко много съм ядосан, но всъщност не изпитвам яд. 

53/Аз бих приел да участвам в някой спонтанно организиран протест, за да защитя своите интереси.

54/След като избухна и покажа яда си, аз обикновено известно време след това се чувствам спокоен.

55/Моята раздразнителност влияе зле върху отношенията ми с близките и приятелите.

 

Обработка на данните

Тестът позволява да бъде определен индексът на агресия по 11 параметъра, всеки от които се оценява отделно в интервали от 0 до 5 бала. За всеки отговор, съответстващ с ключа се начислява по 1 бал; колкото е по-голяма сумата, толкова по-изразен е показателя на агресивност.

1. Спонтанна агресия:  +1, +12, +23, +34, +45;

2. Неспособност да се удържи агресията (избухливост): -2, +13, -24, -35, -46;

3. Неумение да се обърне агресията към някаква физическа дейност или предмети: -3, -14, -25, -36, -47;

4. Анонимна агресия: +4, +15, +26, +37, +48;

5. Провокация на агресия в другите: +5, +16, +27, +38, +49;

6. Склонност към отклоняване на агресията: -6, +17, +28, +39, -50;

7. Автоагресия: +7, +18, +29, +40, +51;

8. Ритуализация на агресията: +8, +19, +30, +41, +52;

9. Склонност да се заразява от агресията на другите (тълпата): +9,+20,+31,+42, +53;

10. Удоволствие от агресия: - +10, +21,+32, +43, +54;

11. Разплата за агресия (отмъстителност): +11, +22, +33, +44, +55;

 

Интерпретация на данните

Отсъствието или много ниското ниво на агресия (от 0 до 8 бал) обикновено свидетелства за неискреност на изследваното лице и към стремеж да се представя в невярна светлина и роля (социална желателност).  Такива показатели се срещат при лица, които са с ниско ниво на самокритичност и завишени претенции.

Невисокото ниво на агресивност (от 9 до 20 бал) е нормално за повечето от хората. Сумата се обуславя най-често от спонтанна агресия и от неумение да се превключват тези състояния на гняв към някаква физическа дейност или неодушевени предмети.

Средното ниво на агресивност (от 21 до 30 бала) обикновено се изразява в спонтанност, неспособност за удържане на влечението (импулса) да избухне човек.

Повишеното ниво (от 31 до 40 бал) включва показатели от предишното и към тях се добавят желание за разплата и провокативни реакции.

Високото ниво (от 41 и повече бал) е свързано с получаване на удоволствие от агресивните прояви, с лекота се приема агресията от тълпата, (човек лесно може да бъде заразен с масови емоции, т.е. ирационален е) и проява на поведение, провокиращо агресия в другите

 




Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 3816233
Постинги: 2163
Коментари: 116
Гласове: 1308
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031